AMBERIF VIRTUAL SHOWROOM

24-26.06.2021 | ONLINE

Za nami targi AMBERIF VIRTUAL SHOWROOM – po raz pierwszy w Polsce zrealizowane całkowicie w formule online. Na specjalnie przygotowanej platformie cyfrowej umożliwiającej prezentację premierowych kolekcji oraz odbywanie spotkań matchmaking’owych spotkało się w ostatni czerwcowy weekend (24-26.06.2021) blisko 200 kupców z 34 krajów oraz 43 wystawców z Polski i Litwy. Na wirtualnej platformie znalazły się 473 produkty wyświetlone 3521 razy przez zalogowanych kupców, w tygodniu imprezy 21-27.06.2021 witryna Amberif Virtual Showroom została odwiedzona 1606 razy. Statystyki liczbowe wydają się zadowalające, choć perspektywicznie ważniejsze wydaje się rosnące zadowolenie partnerów handlowych, którzy coraz częściej i coraz odważniej korzystać będą z zaoferowanego rozwiązania ze świadomością jego rosnącego znaczenia.

Poza zachowaniem ciągłości biznesowych kontaktów, najważniejszym celem platformy cyfrowej było wdrożenie zaawansowanego rozwiązania IT, które towarzyszyć będzie kolejnym organizowanym w tradycyjnej formule edycjom AMBERIF. Nieuchronna hybrydyzacja wielu imprez wystawienniczych, także w branży jubilerskiej pozwoliła wszystkim wkroczyć w świat e-commerce i uzupełnić ofertę Międzynarodowych Targów Bursztynu i Biżuterii AMBERIF o cyfrowy, interaktywny moduł, dostępny dla kupców i wystawców przez cały rok. Organizatorzy mają nadzieję, że zrealizowany projekt będzie chętnie wykorzystywanym rozszerzeniem osobistej obecności na targach nie tylko w warunkach pandemicznych, ale także w przyszłości - systematycznie budując zainteresowanie polskim designem, bursztynem oraz ofertą firm jubilerskich w coraz odleglejszych zakątkach świata.

Tradycyjnym uzupełnieniem targów AMBERIF było rozstrzygnięcie dwóch niezwykle ważnych konkursów projektowych. Pierwszym z nich jest międzynarodowy konkurs AMBERIF DESIGN AWARD z tegorocznym tematem przewodnim „skarb/treasure/Schatz/bijou”, który w większości języków europejskich posiada podwójne znaczenie – kosztownego przedmiotu, ale także szczególnie bliskiej osoby. Wirtualne wręczenie nagród miało miejsce podczas AMBER EVENING – imprezy, która odbyła się w targowym studio telewizyjnym, a obejrzeć mogli ją wszyscy chętni dzięki transmisji live. Laureaci nagród: włoska artystka Ninfa Salerno - zdobywczyni Nagrody Prezydenta Miasta Gdańska, a także Mylene Auquiere z Belgii - wyróżniona Nagrodą Międzynarodowego Stowarzyszenia Bursztynników oraz Sława Tchórzewska, która otrzymała Nagrodę Międzynarodowych Targów Gdańskich przesłali krótkie filmy z podziękowaniami opowiadając jednocześnie o źródłach swoich bursztynowych inspiracji.

Nieco bardziej analogowy przebieg miał drugi ważny konkurs AMBERIF SELECTION. Sesja jury odbyła się w tradycyjnej formule, a zaproszeni jurorzy – Krzysztof Jacobson, Marcin Wesołowski, Dorota Kos oraz Dariusz Latoszek – przedstawiciel Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii oceniali prototypy bursztynowej biżuterii dostarczonej do siedziby organizatora przez wystawców. Wręczenie nagród miało miejsce także podczas gali AMBER EVENING. Podwójnymi zwycięzcami edycji 2021 konkursu – zdobywcami statuetki Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii oraz Międzynarodowych Targów Gdański – została firma A2 Jewellery. Nagrodzone prace staną się wizerunkowym wyróżnikiem kolejnej edycji targów AMBERIF, stanowiąc globalną wizytówkę polskiego designu.

Podczas AMBER EVENING obejrzeć można było trzy pokazy mody w połączeniu z bursztynową biżuterią, a wszystko to w oprawie cyfrowej scenografii. Projektanckie duety poszczególnych pokazów to: AG Aleksander Gliwiński (biżuteria) i Magdalena Arłukiewicz (moda); Ireneusz Glaza – CHILLI Jewellery (biżuteria) oraz Kovalove (moda) ; Rockmädchen (moda) oraz projektanci uczestniczący w projekcie Trend Book: (biżuteria) – Tomasz Kargul, Paweł Kaczyński, Radek Szwed, Sława Tchórzewska, Dorota Cenecka, Dariusz Zarański. Zaskakującym tłem dla całego wydarzenia AMBER EVENING był pokaz live-cooking uzupełniony wątkami Gdańska i bursztynu przygotowany przez mistrza sztuki kulinarnej Bogdana Gałązkę.

Międzynarodowe Targi Gdańskie mają nadzieję, że pionierskie przedsięwzięcie wystawiennicze pn. AMBERIF VIRTUAL SHOWROOM stało się nieodwracalnym krokiem w kierunku systematycznej cyfryzacji kontaktów biznesowych w branży jubilerskiej, co pozwala wkroczyć w obszar, który w najbliższej przyszłości będzie coraz silniej określał ranking firm, projektantów i instytucji związanych z polskimi przemysłem kreatywnym.

organizator:
Międzynarodowe Targi Gdańskie SA ● patronat honorowy: Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii; Wojewoda Pomorski; Marszałek Województwa Pomorskiego; Prezydent Miasta Gdańska ● partnerzy: Stowarzyszenie Rzeczoznawców Jubilerskich, Międzynarodowe Stowarzyszenie Bursztynników, Pomorska Izba Małych i Średnich Przedsiębiorstw, Stowarzyszenie Twórców Form Złotniczych, Krajowa Izba Gospodarcza Bursztynu, Akademia Sztuk Pięknych w Gdańsku, Port Lotniczy Gdańsk im. Lecha Wałęsy, Muzeum Bursztynu