Jury i kurator 21. międzynarodowego konkursu Amberif Design Award

Stephen Bottomley
starszy wykładowca na Uniwersytecie w Edynburgu. Jego główne stanowisko to dyrektor programowy studiów licencjackich i magisterskich na kierunku Biżuteria i Złotnictwo Katedry Sztuki na Wydziale Sztuk, Nauk Humanistycznych i Społecznych (Edinburgh College of Art within the College of Arts, Humanities and Social Sciences) Uniwersytetu w Edynburgu.
Jest praktykiem sztuki jubilerskiej, projektantem i twórcą, który zgłębia wspólny obszar nakładania się rzemiosła tradycyjnego i współczesnej technologii cyfrowej oraz innowacji materiałowych. Do jego szczególnych zainteresowań warsztatowych należą wytrawianie, nadruk i grawerunek w metalu oraz praca z emalią szklistą jako formą modyfikacji powierzchni i barwy.
Jego zainteresowania badawcze obejmują wystawy, warsztaty i rozmaite publikacje we współpracy z partnerami branżowymi i muzeami w Wielkiej Brytanii i za granicą. Stephen Bottomley kieruje siecią badawczą Adorned Afterlife (rok zał. 2015) we współpracy z Narodowym Muzeum Szkocji. Sieć ta gromadzi pracowników naukowych z dziedzin wzornictwa, archeologii, antropologii sądowej, historii, filozofii i muzealnictwa w celu prowadzenia badań i interpretacji przedmiotów zdobniczych z użyciem różnych technologii. Stephen Bottomley był promotorem doktorantów, których prace zgłębiały wpływy kulturowe, historyczne i materiałowe na praktykę poszczególnych twórców i branży jako takiej oraz na współczesną kulturę rzemieślniczą.
Jego prace wystawiane są na całym świecie i znajdują się w zbiorach British Museum, Narodowego Muzeum Szkocji, Royal College of Art i South East Arts Collection.
http://www.eca.ed.ac.uk/school-of-design/stephen-bottomley
http://klimt02.net/jewellers/stephen-bottomley
http://www.adornedafterlife.eca.ed.ac.uk
 
Ramon Puig Cuyas
urodził się w 1953 w Matarò, w prowincji Barcelona. Mieszka i pracuje w Vilanova i la Geltrú, gdzie jego życie i twórczość pozostają pod wpływem Morza Śródziemnego i mitologii śródziemnomorskiej.
W latach 1969-1974 studiował na kierunku wzornictwa jubilerskiego w szkole złotniczej Escola Massana w Barcelonie.
Od roku 1977 do 2016 profesor Escola Massana jako kierownik katedry biżuterii.
Większość jego prac związanych jest ze światem śródziemnomorskim, z morzem, rytuałami, mitami i wierzeniami, z Atlantydą. Jak sam mówi: „głównym celem mojej twórczości jest nadanie przedmiotom wychodzących spod moich rąk funkcji szerszej niż tylko forma wyrazu; chcę, żeby stały się formą dzielenia się z innymi doświadczeniem, jakie przeżyłem w procesie twórczym, tym wszystkim, co odnalazłem, odkryłem i uwidoczniłem”.
Jego prace są częścią stałych kolekcji prestiżowych muzeów w Pforzheim, Kopenhadze, Wiedniu, Monachium, Hamburgu, Karlsruhe, Montrealu, Nowym Jorku, Filadelfii, Los Angeles, Houston, Barcelonie, Kolonii, Londynie, Trondheim. Brał udział w wystawach w Europie, Azji, USA i Kanadzie.

Stypendia

1984 stypendysta rządu Katalonii, Barcelona
1985 stypendysta rządu Katalonii za produkcję eksperymentalnego filmu wideo

Nagrody
1975 nagroda Fi de Carrera, Fundació General Mediterránia, Barcelona
1981, 1984, 1994 Nagroda im. Herberta Hofmanna, Monachium
 
Aleksandra Mokwa
Absolwentka marketingu na Wydziale Ekonomicznym Uniwersytetu Gdańskiego. Pracuje w Wydziale Promocji, Informacji i Komunikacji Społecznej w UM Gdańsk i zajmuje się mediami społecznościowymi Miasta oraz organizacją najbardziej prestiżowej konferencji twórców internetowych, Blog Forum Gdańsk. Ponad to, na swoim macierzystym wydziale Uniwersytetu Gdańskiego wykłada marketing w mediach społecznościowych. Pasjonatka nowych mediów i technologii oraz sztuki, mody i literatury.
 
Inger Wästberg
Historyk sztuki i absolwentka studiów magisterskich na kierunku biżuterii współczesnej. Działa w dziedzinie informacji i wsparcia w różnych funkcjach, m.in. jako radna Rady Miasta Sztokholmu, prorektor Uniwersytetu Sztokholmskiego, starszy doradca Ministra Spraw Społecznych oraz Dyrektor Generalna Biura Rzecznika Obywatelskiego ds. Niepełnosprawności.
Jest członkinią rady Global Leadership Council w Muzeum Sztuki i Wzornictwa w Nowym Jorku oraz członkinią organu doradczego w Ädellab, Konstfack Uniwersyteckiego Wydziału Sztuki, Rzemiosła i Wzornictwa (University College of Arts, Craft and Design) w Sztokholmie. Ponadto Inger Wästberg jest autorką publikacji na temat ram prawnych związanych z niepełnosprawnością oraz na temat Nowego Jorku i współczesnej sztuki jubilerskiej Szwecji.
 
Arek Wolski
Urodzony w Warszawie w 1972 r. W 1998 roku ukończył Uniwersytet Gdański, kierunek oceanografia fizyczna. Złotnictwem zajmuje się od momentu ukończenia studiów we własnej pracowni, ostatnio także większymi formami i oświetleniem. Umiejętności zdobywał metodą prób i błędów.
„Staram się wyraźnie dzielić moją aktywność. Większość czasu zajmuje mi projektowanie przedmiotów użytkowych, tak biżuterii jak i większych form. Zrealizowanie przedmiotu szeroko akceptowanego przez publiczność daje mi wiele satysfakcji. Jednak najważniejsze jest dla mnie bycie artystą, od czasu do czasu, ale tylko wtedy kiedy mam coś istotnego do powiedzenia z mojej perspektywy.”
 
Barbara Schmidt – kurator konkursu
Absolwentka Wydziału Wzornictwa w Zeichenakademie Hanau oraz Wydziału Zarządzania Wzornictwem na Uniwersytecie Środkowej Anglii w Birmingham. Od ponad 20 lat specjalizuje się we wzornictwie, szczególnie w obszarze konceptualizacji, zarządzania i kształcenia. Jako uznany ekspert, Barbara Schmidt świadczy usługi konsultingowe, organizuje warsztaty i seminaria oraz prowadzi wykłady w języku angielskim i niemieckim. Inicjuje i koordynuje rozmaite projekty wystawiennicze i konkursowe, m.in. konkurs o nagrodę Inhorgenta Innovation Prize. Od 2005 r. Barbara Schmidt kieruje Akademią Wzornictwa (Akademie für Gestaltung und Design der Handwerkskammer für München und Oberbayern) w Monachium, gdzie mieszka i pracuje.
Od edycji 2015 jest kuratorką konkursu Amberif Design Award. Jej zadania obejmują rekomendację tematów konkursowych, doradztwo w zakresie doboru członków jury oraz wspieranie działań promujących konkurs.