Jury 25. międzynarodowego konkursu Amberif Design Award

Dr Marta Hryc
Dr Marta Hryc - badaczka, projektantka. Związana z Akademią Sztuk Pięknych w Gdańsku, gdzie prowadzi zajęcia w zakresie stylistyki w designie oraz prototypowania.
Interesuje ją wypadkowa zderzenia reguł rządzących komputerowymi algorytmami ze swobodnym - ludzkim - podejściem twórczym. Zajmuje się analizą wpływu, jaki na kwestie estetyki w designie wywierają technologie addytywne. Prelegentka międzynarodowych konferencji dotyczących granicznych obszarów nowych technologii, jak xCoAx Madrid 2018. Uważna obserwatorka wpływu zmian społeczno-gospodarczych i przeobrażeń kulturowych na ewolucję nowych kierunków estetycznych.
Zawodowo zajmuje się projektowaniem biżuterii. Tematyka jej projektów oscyluje wokół socjo-ekonomicznego kontekstu funkcjonowania biżuterii. Ma na koncie staże naukowo-badawcze w Meksyku i Belgii. Bierze udział w licznych międzynarodowych wystawach i konkursach. Nagrodzona m.in. Srebrną ostrogą - nagrodą za twórczą odwagę i bezkompromisowość w Międzynarodowym Konkursie Złotniczym BUNT. Od 2013 współtworzy Studio Projektowe firmy S&A – wiodącego producenta biżuterii, dla którego opracowuje wdrożenia wzorów do produkcji seryjnej.

Gisbert Stach
Studia ukończył na Akademii Sztuk Pięknych w Monachium pod kierunkiem prof. Otto Künzlego (dyplom w 1996 r.). Jest artystą w przewadze konceptualnym, łączącym w wielopłaszczyznowej twórczości biżuterię z rejestracjami wideo, fotografią i performansem. Jeden z tematów prac Gisberta Stacha dotyka procesów transformacji i eksperymentacji – fragmenty znikają w chemicznym procesie rozpuszczania, a formę determinują czynniki wzrostu w przyrodzie.
Stach pracuje ze środkami wyobcowania i irytacji. Mielony bursztyn służy mu za pigment, który przerabia na biżuterię przyjmującą formę paluszków rybnych, krojonego chleba czy sznycla. Kolejną cechą jego twórczości jest akt performatywny, w którym np. broszki obrzucane są nożami.
Oprócz zdobytej w 2011 r. nagrody głównej w konkursie Amberif Design Award, Stach otrzymał w ostatnim czasie Honorową Nagrodą Dannerów 2017 przyznawaną przez Fundację Dannerów z Monachium. Jego prace można znaleźć w wielu zbiorach muzealnych i kolekcjach, m.in. w Muzeum Bursztynu w Gdańsku i Die Neue Sammlung – Muzeum Wzornictwa w Monachium.

Andrea Wagner
Andrea Wagner urodziła się w miejscowości Blackforest w Niemczech, dorastała w pobliżu Montrealu w Kanadzie, a od 1994 r. mieszka w Amsterdamie, gdzie prowadzi własną pracownię. Studiowała na Akademii im. Gerrita Rietvelda w Amsterdamie, którą ukończyła w 1997 r.
Prace Andrei znajdują poczesne miejsce na wystawach międzynarodowych oraz w kolekcjach prywatnych i publicznych, m.in. w Muzeum Sztuki i Wzornictwa (MAD) w Nowym Jorku, Muzeum Sztuki w Dallas, Muzeum Sztuk Pięknych w Houston, Muzeum Sztuk Pięknych w Bostonie, Muzeum Sztuk Pięknych w Montrealu (Kanada); w Kolekcji Françoise van den Bosch w Amsterdamie i Holenderskim Muzeum Włókiennictwa w Tilburgu.
Była kuratorką i organizatorką wystawy objazdowej ZŁOTE CHODAKI, HOLENDERSKIE GÓRY (GOLDEN CLOGS, DUTCH MOUNTAINS) w siedmiu obiektach w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie w 2007 i 2008 roku; a także współkuratorką wystawy SPACER PO STREFIE SZAROŚCI (WALKING THE GREY AREA) w Mexico City w 2010 r.
Od czerwca 2020 r. jest jednym z 15 członków założycieli i właścicieli sklepu jubilerskiego THE POOL – Amsterdam Jewelry Collective (Amsterdamski Kolektyw Biżuteryjny).
Andrea otrzymała szereg prestiżowych grantów, a także wsparcie finansowe dla swoich projektów ze strony licznych organizacji, m.in. Holenderskiej Fundacji Sztuk Wizualnych, Projektowania i Architektury, Fundacji Mondriaana oraz Konsulatów Holandii; ponadto jest laureatką Nagrody Bursztynowej litewskich targów AMBER TRIP 2018 oraz wyróżnienia w konkursie AMBERIF DESIGN AWARD 2018.
Okazjonalnie wykłada, prowadzi warsztaty, a także w 2012 r. pracowała jako profesor wizytująca na Akademii Wzornictwa Rhode Island (Rhode Island School of Design) w Providence (USA).

  Daniel Zieliński